| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 27/08/2013

POBLACIONS » Sueca » Medi ambient i naturalesa

El mar engulle la playa de Les Palmeres, en Sueca

Costas planea verter toneladas de arena en la zona erosionada


La playa de Les Palmeres, en Sueca, se convirtió hace unos días en la única del planeta en la que la única forma posible de tomar el sol es hacerlo de pie. El avance del mar dejó la arena desde la pared del paseo marítimo a poco más de quince centímetros de distancia con el agua y los últimos temporales han acabado por poner en el mapa una nueva playa: Pam (de palmo, en valenciano) Beach.
Lo que empezó como un trasquilón que desenterró escombros y retocó la línea de las playas hacia fuera (para expertos en Cartografía Geoambiental, un caso de 'regresión' de la costa; para Costas, con una interpretación más relajada, un 'cambio temporal') ha acabado convertido en un rompeolas.
Los primeros curiosos empezaron a acercarse durante las jornadas posteriores a un estreno de verano con playa atípica. Menos, mucha menos, arena; fotos, muchas más fotos, y unos pedrolos que aparecen y desaparecen, igual que un grupo de gente haciendo la ballena sin bañador.
Con la crecida de las últimas mareas, ha desaparecido el último bocado de playa (para el alcalde de Sueca, Salvador Campillo, un "susto de miedo") y la brecha se ensancha hacia los lados. Desde las barandillas, los paseantes se asoman como si no pudieran acabar de creerse que es verdad si no lo ven: "Ay, pues sí, aquí no hay arena. Ooooooy", se sorprende una mujer que observa desde la posta sanitaria.  Sergio Moreno.  Leer noticia compelta en elmundo.es
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.