| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 26/09/2013

POBLACIONS » Carlet » Escultura » Urbanisme, infraestructures i habitatge

El escultor de Carlet Jaume Espí realiza la escultura de la rotonda norte de Gandía

El alcalde popular ya tiene preparada la obra que sustituirá la instalación de Antoni MIró sobre la batalla de Almansa


El alcalde de Gandia, el popular Arturo Torró, está a punto de cumplir su propósito de que los turistas no tengan problemas para comprender la escultura que adornará la rotonda norte de acceso a la ciudad. Unas grandes letras con el lema Gandia norte, realizadas por el escultor Jaume Espí de Carlet, sustituirán la escultura que conmemora la batalla de Almansa realizada por el alcoyano Antoni Miró.
La escultura actual fue instalada por el anterior gobierno municipal socialista para conmemorar el 300 aniversario de la batalla de Almansa Tras hacerse con el poder municipal, el popular Torró ha impulsado el traslado de la instalación de Miró, que se inspira en el cuadro de Velázquez de la Rendición de Breda, porque "los madrileños que vienen no la entienden y muchos vecinos tampoco".
Torró justificó los problemas de para interpretar la escultura de Antoni Miró en que está "en una rotonda y no es fácil dejar el coche, y tampoco hay una leyenda que explique la Batalla de Almansa, en la que los valencianos perdimos nuestra identidad". La decisión del equipo de gobierno popular ha generado una controversia con el autor que recalca que "la escultura está asumida por el pueblo y se ha escrito, reproducido y documentado mucho". "No ha generado ningún conflicto. Y fue hecha expresamente para el sitio donde ésta, pensando en el entorno y en la perspectiva, para que se pueda ver el campanario de la Seu", indicó el escultor alcoyano.  Leer noticia completa en elpais.com
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.