El DIAC de l'Ajuntament oferirà al ciutadà els serveis de cita prèvia i gestió de cues

Martes, 12 de noviembre de 2019 | e6d.es
• La Regidoria responsable treballa per a reduir les cues en la implantació d'estos nous serveis. En el cas de la cita prèvia, podrà gestionar-se a través del telèfon mòbil

._000648
En uns mesos, el Departament d'Informació i Atenció al Ciutadà (DIAC) veurà com es redueixen els temps d'espera, o directament desapareixen, per als ciutadans que acudeixen a realitzar gestions administratives gràcies a la implantació de dos nous serveis que ajudaran a optimitzar el temps i els recursos. 
“Les persones físiques podran realitzar estes gestions, bé a través de l'administració electrònica, amb el certificat corresponent, o desplaçant-se a l'Ajuntament. Per a aquells que decidisquen acudir fins ací, instal·larem un servei de cita prèvia existent ja en altres organismes com el SERVEF, a través del qual el ciutadà, mitjançant la pàgina web o el telèfon mòbil, sol·licitarà cita en la qual se li indicarà el dia i l'hora en què serà atés, estalviant-se el temps d'espera”, ha assenyalat la regidora responsable, Carmen Pérez. 
Així mateix, aquells ciutadans que acudisquen sense cita prèvia, podran utilitzar el nou sistema de gestió de cues mitjançant el qual, introduint el DNI i els tràmits que es desitgen realitzar, se li indicarà la taula concreta en la qual realitzar-los i el temps d'espera aproximat.
D'altra banda, des del passat 28 d'octubre, tal com marquen els terminis de la llei 39/2015, tota aquella persona jurídica i professional que desitge realitzar gestions amb l'Ajuntament haurà de fer-ho únicament a través de l'administració electrònica. “Fa ja alguns anys que estan obligats a relacionar-se així amb administracions autonòmiques i nacionals, com per exemple l'Agència Tributària, ja que presenten els seus impostos de manera telemàtica. Ara, després d'un període d'adaptació, s'ha complit el termini perquè ho facen igualment amb les administracions locals a través de la nostra pàgina web”, ha explicat Carmen Pérez.
Ajuntament de Sueca

 

._000562

._000649