| Edición diaria núm: | Año: 7 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 3 de enero de 2019

POBLACIONES » Algemesí » El Consell Escolar Municipal mai ha elaborat l'informe preceptiu anual sobre la situació de l'educació a Algemesí
» Educación y formación » Política

El Consell Escolar Municipal mai ha elaborat l'informe preceptiu anual sobre la situació de l'educació a Algemesí

"I no s’ha fet perquè sistemàticament els alcaldes i alcaldesses passen olímpicament del tema"


A finals d’octubre M+S ALGEMESÍ feia públiques les xifres de distribució de l’alumnat amb necessitats de compensació educativa del curs 17-18 que demostraven una clara segregació escolar al municipi. Tenim ja les dades oficials per al curs 18-19 que demostren que en el fons res ha canviat i que el problema continua sense abordar-se, perquè oficialment ningú ha reconegut la seua existència.
I no s’ha fet perquè sistemàticament els alcaldes i alcaldesses, com a presidents del Consell Municipal Escolar, passen olímpicament del tema. El Decret Legislatiu de 16 de gener de 1989 en el seu article 14 indica expressament que “El Consell Escolar Municipal elaborarà anualment un informe sobre la situació del sistema educatiu al Municipi respectiu.” M+S ALGEMESÍ ha demanat els informes dels darrers deu anys per poder veure com ha evolucionat la distribució de l’alumnat de compensatòria, i l’únic que hem obtés és una resposta oficial del Secretari Municipal indicant-nos que no consta als arxius municipals cap informe. Per no constar, no consta ni que s’haja escollit en ple el regidor que ha de formar part del Consell Escolar Municipal.
No sols això sinó que l’actual alcaldessa passa de fer efectiva la moció de M+S ALGEMESÍ aprovada ,per majoria en la que s’acordava realitzar “una radiografia de la situació actual de l’educació en Algemesí, com una determinació de les línies d’actuació en un futur que servisquen per a corregir l’actual situació de desequilibri en la distribució de l’alumnat amb necessitats educatives compensatòries”. Evidentment mai s’ha fet tal estudi.
D’aquesta manera no existeix el problema perquè es desconeixen les dades. Però les dades continuen sent demolidores. A primera vista és evident que Conselleria ha variat de criteri a l’hora de determinar quin és l’alumnat amb necessitats de compensació educativa. Els 839 alumnes de compensatòria del curs passat (18,76%) s’han vist reduïts a 648 (14,83%), baixada del 4% difícilment explicable sols pel descens general de matrícula. Però siga com siga allò lògic seria que aquest quasi 15% de l’alumnat estiguera repartit  entre tots els centres sostinguts amb fons públics. Però la realitat és ben diferent. Eixe alumnat es concentra principalment en els centres públics i tan sols existeix un únic centre concertat inclusiu que assumeix tal alumant en la proporció que pertoca, la qual cosa diu molt d’eixe centre. Però la resta de centres concertat, tots sostinguts amb diners públics no són per a res centres inclusius.
En 4 i 5 anys una tercera part de l’alumnat de centres públics és de compensatòria (al 32,26%), front a sols un 2,27% de la concertada, és a dir, 14 vegades més. Pel que fa a primària quasi la meitat de l’alumnat públic pertany a compensatòria, el 45,23%, mentre que tot i haver un centre concertat inclusiu, els concertats sols acullen un 6,88% d’alumnat de compensatòria. En secundària el desequilibri continua donant-se però més atenuat, ja que els centre concertat continuen en la mateixa línia, un 6,55% del seu alumnat és d’educació compensatòria, front al 18,84% dels centres públics.
Però si entrem a analitzar les xifres per centres, hi ha xifres que fan feredat. Un dels centres públics de la població, que en l’actualitat es un CAES, té en 4 i 5 anys un 91,67% d’alumnat de compensatòria, arribant en primària a tenir-ne el 98,57%. En l’extrem contrari tenim un centre concertat no inclusiu ja que, tot i tenir nombrós alumnat de 4 i 5 anys, acull 0 alumnes de compensatòria malgrat tenir aquests cursos finançats amb fons públics. En primària acull sols un 2,07% i un escàs 1,46% d’ESO. Si això no és segregacionisme, realment no sabem què és. El sistema educatiu sols té sentit si serveix per anivellar desigualtats, no per potenciar-les com està passant.
Des de M+S ALGEMESÍ pensem que el tema de la segregació escolar deu passar a primer terme de l’agenda política local i que deu ser un tema sobre el que tant Conselleria com l’Ajuntament deuen actuar en les dues properes legislatures. El Consell Escolar Municipal, a més a més, deu cada any analitzar les dades del curs i suggerir mesures correctores. Per la nostra banda enviarem tot l’estudi que hem analitzat directament al Conseller per a que pose en marxa mesures correctores per al curs vinent, ja que la situació no es pot sostenir: els diners públics no poden servir per finançar la segregació escolar. Tots els centres d’Algemesí que vulguen rebre’ls han de ser inclusius.
M+s Algemesí



El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.