El ciutadans de Guadassuar decidixen esta setmana si la localitat acull l’abocador de residus no perillosos

Miércoles, 18 de julio de 2018 | e6d.es
• Entrevista a Joan Vicent Puchol, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Guadassuar
 ._000546
.-000472
L’Ajuntament de Guadassuar es troba immers en un procés de participació ciutadana perquè el municipi accepte definitivament la ubicació al terme de l’abocador proposat. La consulta s’està realitzant a través de mitjans electrònics, a través de vot electrònic presencial o telemàtic. Es pot votar des de les 9:00 hores del dilluns 16 de juliol fins al divendres 20 de juliol, a les 14:00 hores.
La votació presencial serà en horari de matí, de 9:00 a 14:00 hores, a l’Ajuntament; i per la vesprada, de 16:30 a 20:00 hores, en el Centre Cultural.
“S’han indicat algunes condicions a l’hora d’instal·lar l’abocador a la localitat com la d’establir una compensació municipal per tona d’entrada en l’abocador. En aquest cas es proposaria al Consorci Ribera i Valldigna (CRiV) una compensació fixa de 294.000 euros/any per al municipi on s’ubique l’abocador. També s’aplicaria una reducció de la càrrega econòmica que comporta la prestació del servei mancomunat de gestió dels residus (reducció de la taxa de gestió de residus) i 30.000 € o més anuals destinats a un agent extern independent que realitze un control ambiental de les instal·lacions”, ens confirma Joan Vicent Puchol, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Guadassuar.
“També es crearia una oficina d'informació ambiental o aula mediambiental, d’àmbit municipal, per a que col·labore amb el CRiV en la coordinació i planificació dels programes informatius i educatius que tinguen per objectiu la divulgació del pla zonal i l'educació dels ciutadans en la gestió dels residus, i de forma específica pel que fa a l’abocador. La proposta al CRiV serà que aquestes mesures s’han de concretar econòmicament per a qualsevol lloc on estiga l’abocador. Es calcula que podria estar al voltant de 400.000 euros anuals”, afirma Puchol.
Respecte a les mesures de caràcter ambiental hi hauria finançament per a la creació de zones verdes dins del municipi afectat, per a la reforestació d'àrees forestals del terme municipal que hagen patit un incendi i ajudes per a realitzar auditories ambientals o implantar l'Agenda 21 local. A més, també s’exigiria que els vehicles de transport des de la planta a l’abocador utilitzen combustibles alternatius (elèctric, gas o híbrids), per tal de fer el transport el més sostenible i respectuós amb el medi ambient possible. 
E6D