| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Domingo, 29 de enero de 2017

POBLACIONES » Cullera » El Castell de Cullera bat rècord de visitants i supera els 30.000
» Social » Turismo » V

El Castell de Cullera bat rècord de visitants i supera els 30.000

La fortalesa creix un 16 % respecte a l'any anterior i s'aferma com el monument de referència a la Ribera



El Castell de Cullera ha tornat a batre el seu propi rècord de visitants. La fortalesa va superar els 30.000 visitants l'any passat, el que suposa un increment del 16 % respecte al 2015, segons ha informat hui la regidora de Patrimoni Històric, Amparo Jover. La major afluència de visitants que ha registrat Cullera, amb un estiu de rècord, així com l'ampliació de l'horari que ha impulsat el govern municipal i la creació de rutes històriques que recorren el barri del Pou i finalitzen en la fortalesa són els factors que expliquen este creixement.
D'esta manera, el Castell cullerenc, que també alberga el Museu Municipal d'Història i Arqueologia, s'aferma com el monument més visitat de la Ribera i se situa entre els castells més atractius per al turista a la Comunitat Valenciana.
Jover ha explicat que durant tot l'any les visites de grups i individuals «han anat a més», la qual cosa a més també repercutix en el sector turístic «perquè els visitants es queden a Cullera, mengen i fan despesa, ajudant a moure l'economia local».
El Castell d'origen àrab i que data del segle X és la joia de la corona del ric patrimoni cullerenc i, després de les platges, l'espai més visitat de Cullera. Des que fóra restaurat i obert al públic en 2011, el seu creixement ha sigut exponencial. El consistori ha realitzat diverses accions promocionals, entre elles ha virtualitzat en 360º el monument per a fer-lo visitable a través de l'APP Cullera Museus. Este ganxo s'ha exhibit amb èxit en Fitur. De fet, el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, no va dubtar a posar-se unes ulleres de realitat virtual en 360º al seu pas per l'estand de Cullera en la passada edició de la fira.
Ja en 2015, el Castell de Cullera va batre rècords de visites en aconseguir les 26.175 enfront de les 24.905 de l'any anterior. Açò va suposar en el seu moment el millor registre de la sèrie històrica que es va iniciar després de la restauració en 2011. Eixe any es van aconseguir les 25.295, seguides de les 19.791 del 2012 i les 23.464. L'emblemàtica fortalesa pot visitar-se en horari d'hivern als matins de 10 a 14 h, de dimarts a diumenge, i a les vesprades de 16 a 18 h de dimarts a dissabte.
El Castell de Cullera és mitològic, ja que en la reconquesta cristiana el Rei Jaume I no pogué fer-se amb ell i va desistir després d'intentar assaltar-lo. De fet, solament la rendició pacífica posterior dels musulmans permeté a les tropes de la Corona d'Aragó apoderar-se d'este punt estratègic per a la vigilància del Mediterrani i la desembocadura del Xúquer.
Ajuntament de Cullera

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.