Demà dissabte Compromís organitza una marxa reivindicativa en defensa del tren de Picasset a Villanueva de Castellón

Viernes, 16 de noviembre de 2012 | e6d.es
• La marxa està organitzada pels col·lectius de Compromís de Picassent, Alginet, Carlet, l'Alcúdia i Castelló de la Ribera
Pel manteniment i millora de la línia 1 de Metrovalencia
La marxa organitzada pels col·lectius de Compromís de Picassent, Alginet, Carlet, l'Alcúdia i Castelló de la Ribera eixirà demà dissabte a les 10:55 de l'estació de Picassent i arribarà a les 11:38 a Castelló de la Ribera, parada final de la línia 1 de Metrovalencia. Els participants aniran pujant al tren a mesura que passa pels seus pobles i una vegada arribats al destí final es procedirà a llegir el manifest reivindicatiu que us adjuntem.

Les reivindicacions de la Marxa són les següents:
MARXA PEL FUTUR DEL NOSTRE TREN
CONTRA L'AUGMENT DE LES TARIFES I LA SUPRESSIÓ DE LA TARGETA JOVE
EXIGIM AUGMENT DE LA FREQÜENCIA I REDUCCIÓ DEL TEMPS DE VIATGE


Volem:
- Un tren cada 15 minuts en dies laborables i cada 30 en festius.
- Una reducció del temps de viatge d'un 30% sobre els horaris actuals.
- Un ferrocarril públic i social.
- Tarifes populars assequibles a totes les butxaques.
- Recuperar la targeta mensual jove amb descompte del 25%.

Horaris per a pujar al tren reivindicatiu:
Picassent: 10:55, Omet: 10:57, Espioca: 11:00, Font d'Almaguer: 11:05, Alginet: 11:09, Ausias March: 11:12, Carlet: 11:17, Benimodo: 11:20, L'Alcúdia: 11:24, Montortal: 11:27, Massalavés: 11:30, Alberic: 11:33, Castelló de la Ribera: 11:38
Hora de tornada des de Castelló: 12:30 i 13:10



MANIFEST DE LA MARXA PEL FUTUR DEL NOSTRE TREN PEL MANTENIMENT I MILLORA DE LA LÍNIA 1 DE METROVALENCIA
La línia 1 de Metrovalència va tindre es seu origen en el popular trenet que va arribar als nostres pobles l’any 1895, fa ja 117 anys. Aquest mitjà de transport va possibilitar que poguérem acostar-se a València amb molta més rapidesa, el que va suposar un avanç substancial. Moltes persones l’han pogut utilitzar durant tots aquests anys, entre els quals molts treballadors i treballadores a l'igual que estudiants que han accedit a estudis superiors i universitaris. El tren ha jugat un important en la vida dels pobles que travessa, entre altres Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l'Alcúdia, Massalavés, Alberic o Castelló de la Ribera. No volem deixar que el nostre tren es mora poc a poc, amb supressió de trens, pujades de tarifes o privatització de serveis.
El 15 de maig de 2006 el President de la Generalitat senyor Camps, va presentar “a bombo y platillo”, el Pla d’Actuació de la Línia 1, tan sols un mes i mig abans de l’accident més greu de la història del metro a Espanya. En aquell pla d’actuacions es contemplava que en 2010 passaria un tren cada 15 minuts en lloc dels 45 minuts actuals -o 60 els diumenges i festius. Igualment es prometia que es reduiria el temps de viatge. Aquell Pla que parlava de Metroribera i de la modernització de la Línia 1 ha quedat en el bagul dels records, ni millora en la freqüència ni reducció dels temps de viatge, sinó tot el contrari.
Efectivament, el passat 1 de febrer la Generalitat va procedir a eliminar un total de 7 trens en dies laborables, cinc d’eixida –a les 6:06, 7:13, 7:57, 15:27 i 21:28- i dos de tornada - a les 13:54 i 19:56-, el que ha suposat la supressió del 18% dels trens cap a València -5 de 28- i el 8% -2 de 25- des de València. La conseqüència, a més de la disminució de serveis és la saturació produïd a determinades hores. Per exemple, en el tren que ix de Castelló a les 7:36 és molt difícil trobar seients buits a partir d’Alginet, donat que han suprimit el trens anterior i posterior, i encara  resten 45 minuts de viatge. 
Les tarifes de Metrovalencia han augmentat dues vegades durant els últims 10 mesos i s'ha suprimit la targeta mensual jove que suposava una reducció d'un 25% en la tarifa normal. Amb l'excusa de l'augment de l'IVA, la Generalitat aprovà un nou augment a partir de l'1 de setembre que es va acumular al del passat 1 de gener. Aquest nou augment ha suposat respecte al preu de fa tant sols 10 mesos, un 7'7% per al bitllet senzill, el 17'8% per al d'anada i tornada, el 10'3% per al bo de 10 viatges, el 14'6% per a la targeta mensual, el 10'2% per a l'anual i el 52'8% per als joves.
Aquests augments han anat acompanyats d'una reducció de la qualitat, ja que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, en la renovació de la Carta de Serveis de Metrovalència, rebaixa el compromís de puntualitat del 94% al 90%, el de neteja de trens i estacions del 100% al 95% i el d'atenció a reclamacions del 100% al 90%.
Malgrat els anuncis d’inversions milionàries en la línia i les promeses de modernització, la realitat ha sigut un abandonament progressiu amb pèrdua de serveis, de qualitat i augment brutal de les tarifes. Al llarg dels últims anys hem vist com es pot arribar en l'AVE en 95 minuts a Madrid, a 350 km de distància, però per arribar dels pobles de la Ribera a València, en Metrovalència, es tarda entre 45 i 70 minuts, pràcticament igual que fa 50 anys. Els nostres governs han estat destinant costosíssimes -i moltes vegades inútils- inversions a les línies d'AVE, mentre que el ferrocarril que utilitzen la majoria de les persones ha deixant de costat altres inversions que afecten el dia a dia dels nostres pobles.
Un ferrocarril que, amb una bona freqüència i reducció del temps de viatge, seria realment competitiu amb la carretera. Però que els nostres governants no s’han cregut mai i, any darrere any, sofreix noves retallades que fan que molts potencials usuaris s’hagen passat al vehicle privat o, sense anar més lluny, a utilitzar el trens de rodalies de Renfe, encara que hagen de desplaçar-se a altres pobles.
Per això hem de lluitar pel manteniment i millora del nostre tren i en concret reivindiquem:
- Un tren cada 15 minuts en dies laborables i cada 30 en festius.
- Una reducció del temps de viatge d'un 30% sobre els horaris actuals.
- Tarifes populars assequibles a totes les butxaques.
- Recuperar la targeta mensual jove amb descompte del 25%.
- En definitiva volem un ferrocarril públic i social.