| Edición diaria núm: | Año: 7 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Lunes, 9 de julio de 2018

POBLACIONES » Cullera » Cullera impulsa l'apadrinament lector amb xiquets d'infantil i primària
» Educación y formación

Cullera impulsa l'apadrinament lector amb xiquets d'infantil i primària

Més de 2.300 escolars han participat en les activitats de dinamització lectora organitzades per la Biblioteca Municipal


._000349

._000296
Els xiquets i xiquetes de Cullera tenen ara un motiu més per a iniciar-se en la lectura des de ben xicotets. La Biblioteca Municipal complix dos anys amb un nou programa d'apadrinament lector a través del qual l'alumnat de primària ensenya al d'infantil a iniciar-se en el món de la literatura. El sistema funciona com una relació contractual en el qual les dos parts es comprometen a complir uns objectius. Els estudiants d'infantil (primeres classes prelectores) són guiats en la lectura pels 'majors' de primària; els més xicotets trien els contes o textos que desitgen conéixer i els seus 'padrins' li'ls lligen a canvi que els primers els paren atenció i interactuen.
El resultat ha sigut positiu, destaca la regidora de Cultura, Sílvia Roca. Actualment, participen tres centres escolars de la localitat, la Milagrosa, el CEIP Sant Antoni i el CEIP Doctor Alemany. «A poc a poc s'han anat sumant i esperem que a esta experiència positiva s'unisquen nous col•legis», indica. La relació de padrinatge s'amplia a altres activitats, com per exemple les manualitats. «La compenetració és bona i, al final, treballen en equip, aprenent també valors col•laboratius», destaca Roca.
Però no és l'única activitat de dinamització lectora que duu a terme este centre bibliotecari. Per ell han passat el curs que acaba de concloure un total de 2336 estudiants a través de 77 visites organitzades. Els alumnes d'infantil van poder prendre part en conta-contes teatralitzats, gaudint de personatges tan idíl•lics i especials com el Grúfal, la zebra Camila o el pollastre Kiko. Els de primària, per la seua banda, han fet la volta al món en 80 dies de la mà de Juli Verne. Amb 'El segrest de la bibliotecària' s'han convertit en bibliotecaris i han aprés a fer ús d'este servici de forma divertida.
Hi ha hagut espai per a la màgia. Amb Roald Dahl i 'Les bruixes' els participants van aprendre a fer conjurs i pocions màgiques. Esta especialització ha fet que la biblioteca es convertira en una aula de Hogwarts en la qual, amb les aventures de Harry Potter i el Barret Seleccionador, cada alumne s'ha integrat en una escola de màgia diferent. La biblioteca cullerenca també ha explorat els clàssics. Amb el 'Lazarillo de Tormes' s'ha gaudit de la 'picaresca' i no han quedat oblidades epopeies clàssiques com 'L'Odissea' on s'ha ajudat a Ulisses a trobar Ítaca.
Ajuntament de Cullera

 

._000351

._000344



 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.