| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 12/09/2017

POBLACIONS » Alzira » Política

CC. OO. denuncia la falta de manteniment dels materials i infraestructures de l’Hospital de la Ribera

"Si a este deteriorament dels materials li afegim la falta de personal, el resultat és la disminució de la qualitat assistencial"


._000462
CCOO lamenta l’estat de deteriorament en el que es troben les infraestructures i els materials dels centres sanitaris de la comarca. Cada vegada és més evident l’envelliment i el mal estat en el que es troben les infraestructures i el mobiliari de l’Hospital de La Ribera i dels Centres de Salut de la comarca. Cada vegada és més freqüent vore llits amb la pintura robellada, camilles trencades, cadires trencades, tapissats trencats, llits d’acompanyants trencats, banys que no funcionen les llums...La falta de cadires de rodes, llençols i de tovalloles també és habitual. Esta desídia en el manteniment inadequat de les instal•lacions i els materials, xoca amb els equips i materials d’última generació que Ribera Salud ha instal•lat en els serveis d’urgències habilitats per atendre als desplaçats que ens visiten en estiu. Necessiten estos equipaments per assegurar-se el cobrament de les despeses de l’atenció sanitaria a la població que no és de la comarca. I si la registren en el programa hospitari millor perquè la factura a cobrar és major.
Els aparells d’aire acondicionat s’han trecant este estiu en Algemesí, L’Alcúdia i el de Rehabilitació d’Alzira porta sense funcionar des del mes de Juliol.
Si a este deteriorament dels materials li afegim la falta de personal, el resultat és la disminució de la qualitat assistencial de l’Atenció Sanitària en La Ribera. Al centre de Salut d’Alzira falten 3 Auxiliars d’Infermeria de les 4 que són de plantilla. Ha hagut dies en Agost que no hi havia cap Aux d’Infermeria. En Rehabilitació falten 2 Aux d’Infermeria de les 3 de plantilla 1 Fisioterapeuta dels 3 que són en plantilla i la Fisioterapeuta Infantil tampoc ha sigut susbtituida durant el període vacacional. En Rehabilitació del CS Algemesí, de 2 Aux d’Infermeria i 2 Fisioterapeutes de plantilla, ha hagut dies que ha estat un Fisioterapeuta sols e Algemesí, Alberic, L’Alcúdia.... Per a poder atendre a tots els pacients s’allarguen els tractaments i en compte de fer-los diariament, es fan a dies alterns.
La falta de Pediatres, Metges de Familia, Matrones, Infermeres, Treballadores Socials...ha sigut també evident. La substitució del personal ha sigut la menor de tots els estius, 18,70% i el tancament dels centres i de les consultes per la vesprada, han ocasionat que la massificació de les urgències en els Centres de Salut i en l’Hospital de La Ribera  haja sigut constant. En el Servei d’Urgències de l’Hospital de La Ribera, ja és habitual que els box tinguen 3/4 pacients, quan estan dissenyats per a 2 pacients. Que pacients diagnòsticats d’apendicitis aguda, estiguen durant hores, esperant sentats en una cadira de rodes i en goteros, a que els operen perquè no disposen de lloc per ubicar-los en urgències. Fins i tot els passillos estaven plens. En Agost, al Servei d’Urgències de l’Hospital de La Ribera, sobre haver un augment de la població a la comarca, han hagut 4 Metges adjunts menys, de les 3 baixes de Metges que han hagut, sols s’ha cobert 1 i dels dos substituts que tenien que buscar no ha hagut cap. Els reforços ubicats en Cullera i Sueca han sigut insuficients per la falta de personal i de mitjos, per lo que molts pacients han acabat en Urgències de l’Hospital de La Ribera.
CCOO també vol denunciar que, des de la Direcció de l’Hospital de la Ribera, s’han donat instruccions expreses al personal d’Admissió per a que no citaren als pacients per a les consultes als especialistes des del 15 de Juliol al 15 de Setembre. Deixant a criteri dels Caps de Servei i de la UGA la possibilitat de citar o no als pacients preferents, als ordinàris no. Als Facultatius se’l recomana que eviten generar consultes successives durant l’estiu. Per lo que gran part de les agendes dels especialistes han estat tancades en estiu.
Que no entenem com poden estar disenyant plas estratègits 2018-2028, quan la seua gestió s’acaba l’1 d’Abril de 2018, en compte de vore la realitat que hi ha ara i millorar-la, ja que en estos moments si que són els gestors i és la seua obligació i responsabilitat mantenir les instal•lacions i els materials adequadament i amb més plantilla de professionals. És molt important que no es pense sols en gran inversions en alta tecnologia. Està sobradament demostrat que una Atenció Primària ben dotada genera més salut que un TAC d’ùltima generació. Precisament en La Ribera estem infradotats de personal en els centres de salut, per lo que caldria augmentar esta plantilla per a potenciar l’educació sanitaria i la prevenció en la ciutadania. Hui la llista d’espera per a demanar cita per als Metges de Família és de més de 10 dies en el Centre de Salu d’Alzira.
Ens ha sorprés que el Gerent reconega públicament que Ribera Salud incentiva entre els seus professionals les altes dels pacients ingresats. Es a dir, que paga més salari a qui manté menys temps hospitalitzat als malalts. Ës totalment inmoral que l’empresa vulga pagar incentius als professionals que donen les altes més ràpides i que menys persones ingresen. Este sindicat té plena confiança en la professionalitat de tota la plantilla i considera una provocació a la mala praxis i una indecència esta pràctica empresarial per aconseguir més beneficis econòmics. Tal vegada este siga un dels motius pels que continuen anant-se professionals laborals de l’Hospital de La Ribera als Hospitals de gestió directa. Últimament s’han anat una Rehabilitadora i una Radiologa.
Per últim denunciar la manipulació de Ribera Salud, que ha retardat un mes el pagament dels incentius d’Abril de 2017, de Juliol a Agost. L’argument ha sigut la falta de personal Tècnic del Departament de Documentació Clínica, degut a la falta d’autorització de la Conselleria de Sanitat per a la seua contractació. És deplorable que culpabilitzen a l’Administració per a no pagar les retribucions al personal en temps i forma, quan fa més de 2 anys que les treballadores i treballadors de l’Hospital de La Ribera estan patint esta situació i que s’utilitze esta circumstàcia per pretendre influir sobre la opinió del personal en contra de la Conselleria de Sanitat.
No podem continuar consentint que se mercantilitze ni se negocie un be, com és la salut, que és nostre, no d’una empresa privada. Els pacients mai poden ser rentables, no som una mercaderia. La sanitat privada té un mercat per a cobrir unes necessitats que són diferents a la sanitat pública. El nostre sistema sanitari públic és un sistema excepcional, reconegut internacionalment per nombrosos estudis científics. Per a CCOO el Sistema Nacional de Salut és un sistema sostenible i que cal millorar la seua gestió dotant-la de gestors professionals, que tinguen una visió a llarg termini i que no siguen càrrecs de confiança del polític de torn..
Àngels López
Delegada de Personal de CCOO de La Ribera



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.