| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 28/09/2012

POBLACIONS » Carcaixent » Medi ambient i naturalesa » Servicis públics

Carcaixent crea la única planta en toda la Comunitat para tratar residuos de animales

Permitirá tratar 32.000 toneladas de restos vegetales y 18.000 de lodo al año

La nueva planta de compostaje La Vintena de Carcaixent ya está en funcionamiento. Se trata de la única instalación de toda la Comunitat Valenciana autorizada par el tratamiento por compostaje de residuos llamados 'sandach' (subproductos animales no destinados al consumo humano) de categoría 3.
El sistema de trabajo utilizado permitirá tratar 32.000 toneladas de restos vegetales y 18.000 de lodo al año. Esto permitirá que un residuo deje de ser un problema y se convierta en un recurso capaz de generar beneficio.
Desde la planta señalan que las principales líneas de trabajo serán la de gestión de sistemas de abastecimiento de agua y estaciones de potabilización, producción simultánea de energía eléctrica y térmica y diversos proyectos de I+D+I. El proceso de trabajo de esta planta en cuanto a los residuos 'sandach' será el de la recepción de lodos, eliminación de líquidos y sólidos, formación de pilas tras un proceso de trituración del estructurante, un posterior proceso de fermentación, maduración, cribado y almacenamiento del compost resultante.
Fuentes de la planta de La Vintena, ubicada en la partida con el mismo nombre, aseguran que el proceso de valorización agrícola de lodos de depuración «pronto será sometido a las nuevas restricciones europeas, con un objetivo de tratamiento de un 25% de los lodos totales mediante compostaje, lo cual conllevará la necesidad de un mayor número de estas instalaciones en la Comunitat».  S. Parrilla.  Leer noticia completa en Las Provincias
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.