| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 16/09/2013

POBLACIONS » Polinyà de Xúquer » Història, Patrimoni, Costumisme i Passat » Urbanisme, infraestructures i habitatge

Apuntalan la Casa Sinyent de Polinyà para salvar la joya del gótico civil en la Ribera

AVA consolida el edificio de urgencia y sustituirá la deteriorada cubierta




El grave deterioro del edificio más representativo del gótico civil en la Ribera, la Casa de la Granja o Casa de Sinyent, ha provocado una intervención de urgencia. La Asociación Valenciana de Agricoltures (AVA), propietaria del inmueble, ha decidido actuar para garantizar la conservación de esta construcción consciente de que si no lo hace, puede que en un corto espacio de tiempo no hubiera nada que rehabilitar.
Los albañiles han empezado a apuntalar algunas estancias en esta primera intervención que también contempla sustituir la cubierta para evitar las filtraciones de agua que aceleran la degradación de este edificio de Polinyà. «Aunque no nos viene bien, ya no esperamos más», comentó ayer el presidente de AVA, Cristóbal Aguado. La obra permitirá que los arqueólogos realicen con seguridad las catas de cara a una rehabilitación más ambiciosa, pendiente de financiación.
«Vamos a consolidar la estructura, apuntalar todo el edificio por dentro y por fuera, y a poner una cubierta para que no vuelva a entrar ni una gota de agua», comentó Aguado, mientras señalaba que «lo primero que ha caído es lo que no era propio del edificio» en alusión a un techo instalado durante alguna de las reformas.
La alquería de Sinyent, cuyo edificio más singular tuvo un carácter defensivo, formaba parte de un conjunto de asentamientos junto al Xúquer que dependían del castillo de Corbera. El lugar tuvo gran relevancia porque, durante siglos, fue el único paso del río entre los puentes de Alzira y Cullera.  P. F.  Leer noticia completa en Levante-EMV
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.