| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Viernes, 3 de noviembre de 2017

POBLACIONES » Alzira » Alumnes de Xúquer Centre Educatiu fan un viatge al passat de la mà de la natura
» Educación y formación

Alumnes de Xúquer Centre Educatiu fan un viatge al passat de la mà de la natura

Amb l'objectiu d'apropar els xiquets i les xiquetes a la natura i a la nostra història més recent

._000472
Els dies 30 i 31 d'octubre, el nostre alumnat de 5è i 6è i 1r i 2n d'ESO van realitzar una visita a la Casella de la mà d'un personatge especial, Mirtillo, que els convidava a participar en una aventura de recerca d'un estraperlista desaparegut que, suposadament, tenia en el seu poder un objecte molt valuós que busca l'ermità, un personatge amant de la natura i que intenta trobar l'antídot per salvar una àguila de pit banc que ha trobat enverinada.
Aquesta activitat està organitzada pel grup Interpreta Natura ipatrocinada per l'Ajuntament d'Alzira amb l'objectiu d'apropar els xiquets i les xiquetes a la natura i a la nostra història més recent.
L'activitat començà a l'aula dues setmanes abans, quan va arribar una carta de Mirtillo amb una notícia dels anys 50 fent referència a l'estraperlista desaparegut. A partir d'ací, l'alumnat havia de fer un treball de recerca preguntant als iaios, amics dels iaios o pares sobre l'estraperlo durant l'època de postguerra.
Amb aquesta informació s'iniciava l'activitat amb una xerrada amb l'ermità que buscava un llibre en poder de l'estraperlista i que contenia fórmules d'un botànic importantíssim del monestir de la Murta. I ahí començava la nostra tasca, buscar pels racons de les sendes de la Casella, antigament utilitzades pels estraperlistes, i trobar el llibre amb la fórmula per salvar l'àguila.
A més de tot açò, els grups van participar en diversos tallers com extraure essències i olis de les diferents plantes aromàtiques, com poder fer sabó i, una pràctica d’egagròpiles que consistia a extraure els ossos dels rosegadors dels quals s'alimenten els animals, de les boles de pèl que regurgiten per, després, poder identificar els diferents rosegadors.
En el cas del grup que hi va participar el dia 31, no vam poder trobar el llibre en la Cova de la Galera degut al mat oratge, però vam poder gaudir de les vistes que esn oferia la ruta cap al Pla del Barber en un dia on els núvols i la pluja ens van acompanyar fins el final.
Ha estat una activitat que ha combinat molts aspectes de l'ensenyament, històrics, socials, naturals i, fins i tot s'han recordats aspectes tradicionals de la nostra història que l'actualitat està fent que es perden.
És necessari crear una consciència de tradició i d'història que ens identifique amb el nostre poble i les nostres arrels i, esperem que aquesta iniciativa siga el principi d'un procés de recuperació de coneixença del nostre entorn.
Xúquer Centre Educatiu
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.