| Edición diaria núm: | Año: 8 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Lunes, 29 de abril de 2013

POBLACIONES » Carcaixent » Alumnes de l’IES Arabista Ribera de Carcaixent recreen obres d’art
» Educación y formación

Alumnes de l’IES Arabista Ribera de Carcaixent recreen obres d’art

Imaginació en temps de retallades

c#ristianmahiques20130120
Alumnes de primer i segon curs de batxillerat a l’IES Arabista Ribera de Carcaixent participen L’art en primera persona, una original activitat que consisteix a recrear, a través de la fotografia, obres d’art i difondre-les.
Aquesta innovadora proposta didàctica, que s’hi realitza des de fa cinc anys, està coordinada per Fernando Rodríguez, professor d’Història de l’Art en col•laboració amb Alfred Aranda (Valencià: llengua i imatge) i Pasqual Pastor (Educació plàstica). Afecta, indirectament, tots els alumnes perquè són els destinataris o espectadors del treball fet pels companys.
Cada curs, els alumnes seleccionen aquelles obres -pintura i escultura- que volen recrear. Assessorats pel professorat, analitzen els elements (personatges, tècnica pictòrica, perspectiva, il•luminació...), planifiquen les tasques per a la posada en escena (espai, vestuari, atrezzo, llum...) i realitzen les fotografies digitals al centre. Es trien les millors fotos, s’impressionen i s’exposen emmarcades al corredor de l’institut, junt a les d’altres cursos.
A més de l’aspecte estètic hi ha una tasca d’investigació i de documentació. Cada alumne extrau informació sobre el personatge que ha representat i sobre l’obra (títol, autor, any, mesura, moviment, museu on es troba...). Redacta un text breu que s’adjunta a la foto per a l’exposició.
Per que fa a llengua i literatura, es realitza un taller que consisteix a redactar contes, textos teatrals, monòlegs, poemes... a partir dels quadres que els alumnes hagen recreat.

Els joves esdevenen personatges històrics
Una de les obres recreades enguany ha sigut “L’escola d’Atenes”  (1510) de Rafael. Els alumnes- i alguns professors- esdevenen personatges històrics que són filòsofs i matemàtics grecs.    
Aquesta activitat esdevé inoblidable per a tots els implicats que treballem per una escola pública, de qualitat i en valencià.
El professorat valora molt positiva la seua realització perquè permet múltiples possibilitats didàctiques. És un exemple de la importància de dur a cap treballs interdisciplinars, on predomina el rigor i la creativitat.  Per això animem a la resta de centres que duguen iniciatives com aquestes. L’art en primera persona és un recurs útil i didàctic per a donar a conéixer les obres més importants de la història de l’art universal. Malgrat les retallades en educació, hem crescut en imaginació. El poder de la imaginació és infinit.
IES Arabista Ribera de Carcaixent 
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.