Algemesí presenta l’exposició “Standard” de Juan Cuellár

Miércoles, 21 de octubre de 2015 | e6d.es
• “Standard” revisa l’evolució de la figura de Mickey en l’obra de Juan Cuéllar des de 2002

._000296



._000344

La Sala d’Exposicions Municipal – Casino Lliberal inaugura hui la mostra “Standard” en què es rastreja la figura de Mickey en les dos últimes dècades de l’obra de Juan Cuéllar. Aquesta exposició, comissariada per Álex Villar,  ens endinsa en l’especial iconografia de Juan Cuéllar, imprescindible en l’art de les últimes dècades ja que destil•la la figuració pop cap al metafísic i postconceptual amb un sentit crític de la realitat a partir de la ironia i la metàfora visual. 
La seua reeixida trajectòria està determinada per les tres principals beques que li van permetre donar un impuls internacional: Beca Alfons el Magnànim de la Diputació, Acadèmia d’Espanya a Roma i Beca Fortuny a Venècia.  És precisament en la ciutat dels canals on apareix per primera vegada la figura del Mickey com una màscara de carnestoltes que va evolucionant en les seues obres fins a convertir-se en un prototip, icona/producte/ que s’expandeix de manera viral en escenes inquietants amb què Cuéllar realitza la seua sagaç anàlisi de la realitat.
Cuéllar juga amb el realisme fotogràfic de les seues escenes i els significats múltiples que poden tindre els seus personatges, en especial Mickey que s’ha instal•lat en moltes col•leccions d’art contemporani del nostre país. Algunes d’elles han col•laborat en esta exposició, com ara Ars Fundum de Madrid, Galeria Mi name’s Lolita Art de Madrid, Galeria Marisa Marimón d’Ourense i els col•leccionistes Amadeo Cuéllar i Daniela Cuéllar.
En les quasi 60 obres que componen aquesta mostra la silueta de Mickey apareix com una  metonímia de l’ésser humà, una llicència poètica per a perfilar la realitat des de les seues fites socioculturals. Així, ens parla de l’art, de la política, de les revolucions, de la guerra, del cine i elabora un escenari on la bellesa mai es rendeix. Un moment culminant en este camí, és l’obra Birds guanyadora del XVIII Premi de Pintura “Ciutat d’Algemesí” que reinterpreta una escena dels Pájaros de Hitchcock i que marca un període de plenitud en este recorregut per quasi dos dècades de creació a través de la figura estandarditzada de Mickey. Sens dubte, aquesta magnífica i inèdita exposició situa a Algemesí com a punt crucial en el circuit espanyol de l’art contemporani.
Ajuntament d'Algemesí