| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 09/07/2015

POBLACIONS » Almussafes » Educació i formació

400 docents es reuneixen a Almussafes per a parlar de la programació i avaluació de competències

En una jornada organitzada pel CEFIRE en col•laboració amb consistori municipal


Durant aquest seminari, titulat “Espais de Col·laboració, Programació i Avaluació de Competències Clau”, el personal docent participant en aquest projecte presenta les seues conclusions i aprofundeix en qüestions relacionades amb aquesta nova manera d'abordar l'educació.
El saló d'actes del Centre Cultural d'Almussafes acull, hui dijous 9 de juliol, una jornada en la qual al voltant de 400 professors, mestres, pedagogs i assessors formatius de la Comunitat Valenciana fan públiques les conclusions obtingudes després de l'anàlisi de les seues experiències entorn de l'itinerari d'avaluació i programació de competències clau. L'objectiu principal d'aquesta convenció, organitzada pel Servei de Formació del Professorat, CEFIRE, és crear un espai de trobada i coneixement mutu entre els centres que participen en aquest itinerari experimental. Amb aquesta trobada, el CEFIRE, pertanyent a la Conselleria d’Educació, pretén també “fomentar la formació de xarxes professionals col·laboratives per a consolidar els coneixements adquirits en aquests projectes i iniciar accions que facen sostenibles els processos d'innovació”.
Alguns centres referents en la matèria, triats pel seu treball de lideratge i implicació dels seus equips directius durant el desenvolupament dels seus projectes així com per la seua capacitat per a motivar al professorat, exposen les seues conclusions al voltant d’aquesta qüestió, com el CEIP Vicente Blasco Ibáñez d'Aldaia, el CEIP Bec de l’Àguila de Sant Vicent del Raspeig, i l'IES Miralcamp de Vila-real. A més, durant la jornada, els professionals tenen l'oportunitat d'escoltar dues ponències. Javier Valls, especialista en Educació Comparada i Internacional, aprofundeix en la perspectiva d'aquest tipus d'ensenyament a Europa i Pepe Alsina, investigador de la Universitat de Barcelona, vafa el propi amb “La creativitat com a competència transversal”.
Esperanza García, tècnic del Servei de Formació del Professorat, assegura que aquesta iniciativa és una “experiència que unes vegades és dura i altres incerta, però els fruits de la qual acaben apareixent. Ho estem aconseguint, i açò és gràcies als centres que s'han atrevit amb aquest experiment, als que han donat la cara i als que no, als assessors del CEFIRE i també al Cap de Servei de Formació del Professorat, José Cantó”. Per la seua banda, el Regidor d'Educació de l'Ajuntament d'Almussafes, Pau Bosch, que ha participat en la inauguració de la Jornada, ha incidit durant l'acte “en el suport del consistori municipal a iniciatives com aquesta, que pretenen fomentar diàlegs tan enriquidors i molt necessaris per al personal docent”.
Ajuntament d’Almussafes
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.