| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/12/2019

GASTRONOMIA, OCI I MÉS... » Gastronomia, oci i més a la Ribera » Esdeveniments gastronòmics

Gastro Ribera posa en valor la identitat gastronòmica de la Ribera de Xúquer

Els restaurants de Gastro Ribera 2019 han assistit a una sessió formativa de la mà de la investigadora de tendències gastronòmiques Eva Ballarin


._000733
._000650
Gastro Ribera, la setmana gastronòmica de la Ribera de Xúquer que es celebra fins al pròxim 5 de desembre, ha apostat per completar la seua oferta al públic amb formació en tendències i màrqueting turístic per als restaurants participants. Així, en el marc de Gastro Ribera, els representants d'una vintena d'establiments de la Ribera i de València s'han reunit avui en el restaurant Camí Vell d'Alzira, per a participar en una sessió conduïda per la consultora i investigadora de tendències gastronòmiques Eva Ballarin.
La sessió, organitzada per l'associació Menjar i Viure i Del Tros al Plat, tots dos col·laboradors de Gastro Ribera, ha reunit una vintena de restaurants de la Ribera i València per a analitzar el perfil dels nous consumidors, i traçar les principals estratègies per a treballar el turisme gastronòmic a la comarca.

La importància de la identitat
Un dels punts estratègics per a atraure visitants a un territori, segons ha explicat la consultora Eva Ballarin, és la identitat gastronòmica, “que normalment es basa en el producte, però va mes enllà i inclou utensilis, productes, receptes i costums. Es tracta de posar en valor la cultura culinària”.
Ballarin ha incidit també en la importància de la diferenciació, per al que resulta imprescindible protegir i recuperar els actius i sensibilitzar a la gent local, “perquè hi haja coherència entre el que el visitant veu i viu i el que menja”. També ha ressaltat la necessitat que el territori es convertisca en un “ecosistema experiència”. “Deixem de vendre productes per a començar a vendre experiències”, ha assegurat Ballarín.
Durant la jornada, els restaurants han debatut sobre l'impacte de les crítiques, la cerca de l'autenticitat, la necessitat d'identificar al client objectiu i de donar veu a les noves generacions, i la pròpia diversitat de la Ribera de Xúquer, que treballa per posar en valor la seua riquesa gastronòmica en el marc del Pla de Dinamització i Governança Turística del Consorci de la Ribera, cofinançat per Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, València Turisme i el Consorci de la Ribera, que és l'organitzador de Gastro Ribera.
“Esdeveniments com aquest em semblen súper necessaris per a posar en valor tant els tangibles com els intangibles d'un territori i trobar fòrums perquè tant els restauradors com la resta d'actors implicats en el turisme d'un territori es reunisquen per a dialogar: des del sector primari, als operadors turístics, els productors o els propis organitzadors de visites paral·leles”, assegurava Eva Ballarin després de la xarrada. 
Consorci de la Ribera

 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.